Avanturizam u Tuzlanskom kantonu ili ultimativni vodič za najbolji način da postanemo ovisni o dobrom provodu u  prirodi za vrijeme ljetnih vrućina.

Dobrodošli u treće izdanje super vodiča koje ovo ljeto je prošireno za one koji vole i drugačije izazove.

Da li imamo najljepšu prirodu u regiji, zašto se rijetko hvalimo njome. Predlažem vam da se pridružite nama ovisnicima o zdravom životu i uz minimalno investranje u opremu iskoristite sve  mape koje smo vam pripremili na Bike.ba. Za početak vam savjetujem da proputujete Tuzlanskim kantonom  a onda kao desetci miliona evropljana put pod noge  i šaljite nam vaše fotografije koje ćemo rado objavljivati. Vožnja na dva kotača je najzdravija, najekonomičnija i najzabavnija stvar i način da dobro iskoristite ljeto ali i upoznate ljude koji misle kao vi. Dovoljno je da nam pošaljete nove izazove ili ako planirate nove rute, iskoristite i pošaljite na našu platformu poziv za partnerstvo.Za one kojima je bitno vožnjom bicikla trošimo od 400 do 1000 kalorija na sat ali pridonosimo i očuvanju prirode a pogotovo kada se čovijek malo potrudi slike tog zadovoljstva ostaju u sjećanju cijeli život. Vožnju bicikla kažu da je nemoguće zaboraviti ako ste ikada naučili i nisu potrebne izuzetne motoričke sposobnosti ali svakako morate biti u kondiciji.

Kojim biciklom putovati ili koji kriterij uzeti u obzir u nabavci bicikala ?

  1. Gdje ćete se voziti ?
  2. Ima li određenu udobnost koju očekujete ?
  3. Koliko ćete dnevno prelaziti i koliku otpornost očekujete od ljubimca na dva točka?

Da vam malo olakšamo suštinski imamo pet osnovnih kategorija i to:

  1. Gradski bicikl koji služi za svakodnevnu vožnju do posla i nazad za kupovinu ili lagano kočoperenje po gradskim parkovima. Obično ti bicikli imaju svu dodatnu opremu od svjetla i blatobrana do bisaga za laptope.
  2. Mount Bike služi za vožnju izvan ceste traži veliko naprezanje i vozi se sportski nagnut prema naprijed. Široke gume sa ripnama su za vožnju na zemlji što čini i8 da nije toliko udoban za početnike
  3. Sportski drumski – Ako se zamšljat na nekom od drumskih takmičenja poput Tour de France ili Giro de Italia predlažem vam da prije nego odvojite desetine hiljada potrebnih za nabavku ovog super laganog trkača sjednete na poprilično skromno sjedište i isprobate kako to izgleda voziti po cesti na sportski način.
  4. Cross Trekking bicikli – su hibridi između ova tri prethodno nabrojana i ima sve elemente za gradsku vožnju rekreativno putovanje ali i izazove pri vožnji u prirodi.
  5. Električni bicikl – Nemojte se zavaravati da je ovo moped na koji možete samo sjesti i da vas vozi. Ovo je biciklo sa pomoćnim električnim motorom gdje morate biti pedal asistent i ono se ne kreće ako se ne okreću pedale ali uz pomoć elektro motora možete u toku dana proputovati i do 170 kilometara. Kod nas za naše uslove relativno skupa igračka ali ko ga je probao kaže da vrijedi.

Biciklizam ove godine slavi svoj dvijestoti rođendan ali znate da je on uticao na način kretanja i na ravnopravnost spolova tako što je damama omogućeno da same mogu da se kreću ali i da promijene način oblačenja iz velikih krinolina modela. Nježni spol je mogao sebi da ovakvu situaciju prilagodi jednostavne hlače i postavi novi standard svjetskog oblačenja.

U cijeloj Evropi postoji projekat interkontinentalnog povezivanja biciklističkim putevima nazvan “Eurovele” i ako se ipak odlučite za putovanje preporučujemo da skinete mapu i analizirate gdje želite da putujete. Samo u Njemačkoj ima preko 10 miliona bike turista. Naš Avanturistički projekat za ovo ljeto vam preporučuje za početak BIKE.BA i više od 30 predloženih ruta koje smo vam pripremili da skinete na svoj pametni telefon i krenete.

Kopenhagen je grad koji je sinonim za kretanje biciklom tamo 65% parlamentaraca putuje biciklom do posla a grad ima oko 560.000 registrovanih bicikala i svaki stanovnik prosječno biciklom pređe oko 1.200.000 kilometara. Imaju vrlo razvijen “Rent a bike” turizam.

Amsterdam grad koji na 800.000 stavnovnika ima oko 880.000 registrovanih bicikala i 40% poslova se obavlja biciklom. Prve gradske biciklističke staze su počele da se grade još 50tih godina prošlog stoljeća a današnje staze izgledaju kao svemirski brodovi pripremljeni za svaki oblik užitka.

Ljubljana i cijela Slovenija imaju visoko razvijen biciklizam koji stotinu godina je i način kretanja ali i sporta. U samom gradu ima oko 200 kilometara biciklističkih staza i 38 stanica za rentanje bicikala.

Zagreb je grad koji je u zadnjih deset godina preuzeo ideju pametnog grada i za svoje stanovnike svake godine šire već na stotine kilometara biciklističkih staza.

Grad Beč je jedan od najudobnijih gradova za život na planeti je već poodavno prepoznao biciklo kao ekološki način transporta i izgradio na stotine uveženih bicklističkih puteva a prošle godine je bio i centar Evropskog biciklizma.

U svijetu se svake godine proizvede 100.000.000 novih bicikala dobrodošli u budućnost i odaberite sebi novog ljubimca.

Zahvaljujemo se Federalnom ministarstvu turizma i okoliša, Turističkoj zajednici TK i NLB Banci.što su prepoznali ovaj naš pionirski iskorak i dali nam podršku.